Mennyire hatékonyak a kampányok?

Erre a kérdésre nem lehet egyszerű választ adni. Számos dologtól függ, hogy egy hírlevél kampány mennyire lesz sikeres vagy sem. Röviden végigvesszük azokat a tényezőket, amik mindenképpen befolyásolhatják az eredményt.

Feliratkozók

Az egyik legfontosabb, hogy a hírlevélre feliratkozott embereket érdekelje az, amit hirdetünk. Ezért a legjobb, ha egy hasonló témájú honlapról gyűjtjük be a címeket. Persze vehetünk címlistát is, amiben több erez email szerepel, de jóval kevesebben fognak reagálni a levelünkre.

Tárgy

Sokat emlegetett tény, hogy legyen rövid és figyelemfelkeltő. Ez a kijelentés még mindig igaz, mivel a felgyorsult világunkban erősen szelektálni kell. Így kevés idő jut egy információ-morzsára, ami csak akkor fogja felkelteni az érdeklődést, ha figyelemfelkeltő. Lehetőleg tartózkodjuk a sablonos megfogalmazásoktól, próbáljunk egyedik lenni.

Szöveg

A legalapvetőbb, hogy figyeljünk oda a helyesírásra és a magyaros megfogalmazásra. Ezek nélkül esélyünk sincs arra, hogy komolyan vegyék az üzenetünket. Próbáljunk meg az olvasó fejével gondolkodni, hogy mit szeretne olvasni, mi kelthetné fel a figyelmét, milyen ajánlatnak vagy terméknek örülne.

Kinézet

Legyen kellően tördelve a szöveg, a bekezdések ne legyenek túl hosszúak, hogy könnyen át lehessen futni a tartalmon. A hírlevél dizájnát is érdemes hozzáigazítani az üzenethez. Ehhez célszerű egy hivatásos grafikus segítségét kérni.

Levélszám

Ügyeljen arra is, hogy megfelelő időközönként küldje ki a hírleveleket. Nincs annál idegesítőbb, mintha néhány naponta ugyanarról a helyről jön email. A megfelelő időtartam véleményünk szerint 1-4 hét.

Program

Olyan hírlevél szoftvert keressen és használjon, ami úgy küldi ki a leveleket, hogy azok nagy valószínüséggel célba is érjenek. Továbbá könnyen lehessen vele kampányokat kezelni és időzíteni az emaileket.

Ezeket a tanácsokat betartva már mi magunk is tudunk megfelelő hírleveleket készíteni. Mint mindenben, itt is az lenne a legcélszerűbb, hogy marketing szakemberre bíznánk a munkát, mert akkor biztos több érdeklődőre is számíthatunk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.